T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / ARTUKLU - Yaylı İmam Hatip Ortaokulu

PSİKOLOJİK DANIŞMA ve REHBERLİK SERVİSİ

PSİKOLOJİK DANIŞMA ve REHBERLİK SERVİSİ

  1. A.  TANIM ve AMACIMIZ

Psikolojik danışma ve rehberlik; okulda başarı ve akademik gelişme, bireysel ve toplumsal ilişkiler, kişisel, eğitsel ve meslekî gelişim alanlarında grupla veya bireysel olarak öğrencilere, ihtiyaçlarını karşılamaları, sorunlarını gidermelerinde sistemli ve profesyonel olarak sunulan yardım süreci ve hizmetleridir.

Servisimiz, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

  • Rehberlik hizmetleri öğrencinin gelişmesini ve uymunu sağlamaya yöneliktir.
  • Bu yardım sistemli ve profesyonel düzeyde sunulmalıdır.
  • Rehberlik, çeşitli aşamalar içeren ve süreklilik gösteren bir hizmettir.

B.  İLKELERİMİZ

  • Gönüllülük
  • Gizlilik
  • Süreklilik
  • Güven
  • Koşulsuz Saygı
  • Koşulsuz Kabul
  • İnsan Haklarına Saygı
  • Bireyin değerliliği
  • Takım Çalışması

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi'ne ihtiyaç duyduğunuz her konuda yardım almak için başvurabilirsiniz.

  • Günlük hayatta karşılaştığınız problemlerle baş etmek için ihtiyaç duyulan becerileri kazanmanın yollarını öğrenmek istiyorsanız,
  • Verimli ders çalışma alışkanlıkları hakkında bilgi edinmek istiyorsanız,
  • Paylaşmak istediğiniz duygu ve düşünceleriniz varsa,
  • Sınav sistemleri hakkında bilgi almak istiyorsanız,
  • Aile içinde problem yaşıyor ve bu konuda biriyle konuşmak istiyorsanız,
  • Arkadaşlarınızla problem yaşıyor ve bu konuda biriyle konuşmak istiyorsanız,
  • Sınav kaygısı yaşıyorsanız,
  • Hedef belirlemede ve meslek seçiminde destek istiyorsanız,
  • Öfkeli ve öfkenizi yönetme becerisini geliştirmek istiyorsanız.... Doğru yer  Rehberlik Servisi J

C.  REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU

Eğitim-Öğretim yılı içerisinde öğrenciler ve veliler okul çalışma saatleri içerisinde servise, herhangi bir prosedüre gerek kalmadan, başvurabilirler. Randevu alarak servise gelmek sunulacak hizmetlerin kalitesini artıracaktır.

D.  REHBERLİK NE DEĞİLDİR?

  • Elinde sihirli değnek bulundurmak değildir.
  • Bireyin yapamadıklarını onun için yapan değildir.
  • Disiplin, ceza verme birimi değildir.
  • Problemleri tamamen yok eden değil, çözüm bulmada yol gösterendir.
  • Rehber öğretmen doktor değil, verilen hizmetler de ilaç değildir.

E.  GELİŞİMSEL YAKLAŞIM

      1-KİŞİSEL REHBERLİK

Bireyin kendisini tanımasını, güçlü ve zayıf yönlerinin farkına varmasını sağlamak; kendini ve başkalarını anlama, değerlendirme becerisi edinmesini sağlamak temel hedeftir. Çevresindeki olumlu rol modelleri görmesini ve gelişim döneminde yaşadığı değişimle baş edebilmesini sağlamak,  davranışlarının sorumluluğunu üstlenebilmesini desteklemek amacıyla sunulan yardımlardır.

      2-EĞİTSEL REHBERLİK

Verimli ders çalışma alışkanlıklarını edinme, başarısızlık nedenlerini görebilme, eğitsel açıdan kendini geliştirebileceği olanakları fark etme, sınav sistemlerini araştırma ve öğrenme, ders seçimi gibi konularda sunulan hizmetlerdir.

       3-MESLEKİ REHBERLİK

Meslek seçiminin ilk aşaması olan yetenek, ilgi ve becerilerini keşfetmesini sağlamak, meslekleri tanıması ve araştırmasını desteklemek, kendisi için açık olan imkanları görmesini sağlamak, üst öğrenim kurumları hakkında bilgiler vermek.

  "Küsmek ve darılmak için bahaneler aramak yerine;   

Sevmek ve sevilmek için çareler arayın."

(Mevlana)

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.09.2015 - Güncelleme: 08.12.2023 21:36 - Görüntülenme: 3772
  Beğen | 3  kişi beğendi